Bab 19 – Kekalahan Memalukan (BDS)

Bab 19 – Kekalahan Memalukan (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 19 – Kekalahan Memalukan Lelaki-lelaki yang berlari masuk ke dalam hutan kecil tersebut setelah bertempur dengan Shah Iskandar dan ayahnya berkumpul di suatu kawasan lapang di sebelah anak sungai. Mereka kelihatan cemas dan masih lagi memandang keadaan sekeliling. Pemandu kereta hitam mengumpulkan mereka semua dan memberikan arahan baru kepada ahli-ahli kumpulan. Setelah kesemua mereka

59 total views, no views today

Bab 18 – Syaitan Bertopengkan Manusia (BDS)

Bab 18 – Syaitan Bertopengkan Manusia (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 18 – Syaitan Bertopengkan Manusia Azim Dato’ Ramli terkebil-kebil memandang gelagat seorang lelaki yang begitu berlagak bercakap dengannya sekarang. Lelaki berkenaan menolak badan Azim dengan jarinya. Bising sungguh dia sambil memaki-hamun Azim tanpa rasa malu. Sekejap tangannya menunjuk-nunjuk kereta Azim yang diparkir menghalang laluan keretanya hendak keluar. Lelaki berkenaan terus membuat provokasi terhadap Azim

100 total views, no views today

Bab 17 – Mengikut Telunjuk Syaitan (BDS)

Bab 17 – Mengikut Telunjuk Syaitan (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 17 – Mengikut Telunjuk Syaitan Tok Bomoh Siam tu masih lagi membaca serapahnya. Sesekali dia memandang ke arah Hakim dan kawannya. Renungannya sungguh tajam dan penuh dengan kemarahan. Kemudian, tok bomoh menyambung semula manteranya. Pergerakan tangannya penuh tanda tanya. Dia berusaha sedaya upaya untuk menjalankan ritualnya yang sangat aneh di mata manusia yang normal.

98 total views, no views today

Bab 16 – Penantian Berdarah (BDS)

Bab 16 – Penantian Berdarah (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 16 – Penantian Berdarah “Helang hitam masuk!” pemandu kereta hitam menghubungi pemandu van hitam di hadapannya. “Gagak hitam sila jalankan berita, over” balas suara di i berkenaan. “Burung dah masuk sangkar, burung dah masuk sangkar!” pemandu kereta hitam memecahkan suasana. Kelihatan sebuah kereta memasuki simpang dari jauh. Lelaki-lelaki di dalam kereta dan van hitam

70 total views, no views today

Bab 15 – Bunga Kasih Sayang (BDS)

Bab 15 – Bunga Kasih Sayang (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 15 – Bunga Kasih Sayang Alisha sedang tidur apabila telefonnya berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Alisha meraba-raba meja disebelah katil dan mengambil telefonnya. Matanya yang kuyu dan kecil tadi cuba dibuka dan dibesarkan agar dapat melihat dengan jelas identiti si pemanggil. Di skrin telefon tertera nama Adam. Alisha segera menekan butang ‘accept’ dan kedengaran

84 total views, no views today

Bab 14 – Ulitan Mimpi (BDS)

Bab 14 – Ulitan Mimpi (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 14 – Ulitan Mimpi “Abang berhenti kat RnR depan tu nanti” pinta abah denganku. Aku memperlahankan kenderaan dan mula memandu dilorong kiri.  Kemudian ku lihat ‘exit’ ke RnR Ipoh. Aku membelokkan kereta ke situ dan kami dapati kawasan rehat itu lengang. Tiada sebuah kenderaan pun yang ada dikawasan berkenaan. Ini membuatkan aku rasa pelik

77 total views, no views today

Bab 13 – Igauan Syaitan (BDS)

Bab 13 – Igauan Syaitan (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 13 – Igauan Syaitan Adam kelihatan berpeluh-peluh di tempat tidurnya. Kelopak matanya bergerak-gerak, kadang-kadang laju, kadang-kadang perlahan. Kepalanya bergerak ke kiri dan kanan. Seolah-olah ada sesuatu yang mengganggu tidurnya. Adam bermimpi ngeri barangkali. Tiba-tiba Adam terbangun dan terus duduk mengejut. Dahinya berpeluh-peluh. Dia beristighfar sebanyak mungkin. Dia masih cuba untuk mengingati mimpi yang baru

104 total views, no views today

Bab 12 – Berkawan Dengan Syaitan (BDS)

Bab 12 – Berkawan Dengan Syaitan (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 12 – Berkawan Dengan Syaitan Hakim terkebil-kebil melihat bomoh siam tu ‘menurun’. Lain macam gayanya macam orang kena rasuk syaitan. Kata orang kampung sini, ni lah bomoh paling ‘power’ dalam kampung ni. Hakim memandang muka rakan dia yang merupakan orang kampung ni. Hakim memberi isyarat tangan yang bermaksud apa hal bomoh ni. Bila dia

86 total views, 2 views today

Bab 11 – Perhitungan (BDS)

Bab 11 – Perhitungan (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 11 – Perhitungan Kelihatan sebuah kereta berwarna hitam memberhentikan kenderaan tersebut di sisi jalan. Lampu dipadamkan. Keadaan begitu sunyi. Hujan masih lagi turun biarpun tidak selebat tadi. Pokok-pokok disekitar berayun-ayun ditiup angin. Sesekali terpancar cahaya terang dilangit. Kemudian keadaan kembali gelap. Didalam kereta itu keadaan agak santai. Kedengaran muzik dari radio. Masing-masing leka dengan

82 total views, no views today

Bab 10 – Serangan Pemula (BDS)

Bab 10 – Serangan Pemula (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 10 – Serangan Pemula Aku masih lagi memandu ke rumah abang Kimi. Terasa perjalanan agak jauh kali ini. Aku rasa stereng kereta ini dah lama sangat aku pegang. Abah masih lagi asyik dengan telefonnya. Mungkin ‘WhatsApp’ dia penuh dengan ‘info’ dari abang Kimi. Aku tak kisah sangat bab tu, cuma yang aku kisah sekarang

79 total views, no views today