Bab 9 – Pertempuran (BDSII)

Bab 9 - Pertempuran (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 9 – Pertempuran Asad berjalan perlahan menuju ke bilik Allahyarham Datuk Hisyam diikuti oleh abah dan aku. Aku melilau memandang dinding, siling dan jalan yang kami lalui untuk ke bilik Datuk. Aku dapat rasakan ada entiti ghaib yang berselindung di kawasan laluan kami. Aku dapat lihat abah dalam mode berjaga-jaga kerana dia turut merasakan

33 total views, no views today

Bab 8 – Perjanjian Syaitan (BDSII)

Bab 8 – Perjanjian Syaitan (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 8 – Perjanjian Syaitan Maria terus memandu menuju jalan ke rumah Pak Ramlan. Keadaan semakin sunyi dikiri dan kanan jalan tetapi demi hatinya yang panas membara, diberanikan juga dirinya untuk mencari rumah bomoh yang terkenal dengan ilmu mistik hitam itu. Ada dendam kesumat yang bersarang dihatinya dan perlu disembuhkan dengan segera. Dia melihat dengan

33 total views, no views today

Bab 7 – Gangguan Azazil (BDSII)

Bab 7 – Gangguan Azazil (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 7 – Gangguan Azazil Sofea kelihatan gelisah di atas katilnya. Dia terdengar bunyi pasir bertabur di tepi katilnya. Namun dia terlalu mengantuk untuk membuka mata. Bunyi yang semakin kuat itu semakin dekat dengan pendengaran Sofea yang masih tidur. Dia semakin gelisah. Tangannya mencengkam kuat cadar di atas katil. Bunyi pasir itu ibarat air terjun

35 total views, 1 views today

Bab 6 – Hati Busuk (BDSII)

Bab 6 – Hati Busuk (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 6 – Hati Busuk “Hari ni you tak keluar memana ke?” tanya Arina di hujung talian. “Belum tahu lagi. Hei, adik you senyap ja hari ini?” jawab Maria semula. “Ada ni. Dia mana boleh berpisah dengan I” jawab Arina pula sambil ketawa kecil. “Tahulah twin…takkan nak berkepit ja. Nanti boyfriend you syok dengan adik

34 total views, 1 views today

Bab 5 – Halangan (BDSII)

Bab 5 – Halangan (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 5 – Halangan “Sebenarnya Abang Sulaiman, kami sekeluarga ada masalah besar” Datin Nina memulakan bicara. “Masalah besar macam mana tu?” soal abah pula sambil meneguk air minumannya yang dihidangkan oleh pembantu rumah sebentar tadi. Datin Nina terdiam seketika. Kemudian dia memandang Sofea yang duduk disebelahnya. “Pak cik dan Shah memang pakar dalam bidang menentang

30 total views, 1 views today

Bab 4 – Pertembungan Pertama (BDSII)

Bab 4 – Pertembungan Pertama (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 4 – Pertembungan Pertama “Hello, assalamualaikum cik Kiah” ucap Kamal perlahan ditelefonnya. “Waalaikumsalam, siapa ya? Nama tak keluar dalam telefon saya…” soal suara dihujung talian. “Saya Kamal” balas Kamal pendek. “Ohh..Kamal. Lama tak dengar berita. Abang Yim pun lama juga tak telefon akak..” terang Rokiah pendek. “Oh ye ke” Kamal menjawab dengan nada terkejut.

35 total views, 1 views today

Bab 3 – Kematian Mengejut (BDSII)

Bab 3 – Kematian Mengejut (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 3 – Kematian Mengejut “Kamal, mana Encik Rahim ya? Dia cuti ke hari ini?” tanya Asad kepada Kamal yang merupakan kawan baik Rahim. “Ohh Rahim…dia cuti sakit hari ini Encik Asad” jawab Kamal pendek. “Encik Rahim sakit apa?” soal Asad semula. “Dia ada telefon saya hari sabtu lepas. Katanya dia kemalangan. Doktor bagi rehat

34 total views, 1 views today

Bab 2 – Korban Pertama (BDSII)

Bab 2 – Korban Pertama (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 2 – Korban Pertama Rahim berjalan terdengkot-dengkot menuju ke pintu rumah. Tongkat itu diangkat perlahan-lahan bagi setiap langkahan. Wajahnya tidak ceria. Setelah berjalan beberapa ketika akhirnya sampai juga ke pintu rumah. “Pak Ramlan…oo… Pak Ramlan!” jerit Rahim dari luar rumah tersebut. Keadaan agak sunyi. Kemudian terdengar suara dari dalam. “Siapa tu?” soal suara itu.

32 total views, no views today

Bab 1 – Mencari Sofea (BERLAWAN DENGAN SYAITAN II – BDSII)

Bab 1 – Mencari Sofea (BERLAWAN DENGAN SYAITAN II - BDSII)#art#beautiful#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#love #instagood #photooftheday #fashion #beautiful #happy #cute #like4like #tbt #picoftheday #art #followme #follow #nature #summer #repost #me #selfie #instadaily #photography#me#nature#photography#photooftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 1 – Mencari Sofea “Apa yang dimenungkan tu?” tanya abah kepadaku. “Takde apa-apa abah” jawabku perlahan. “Abah tak jadi ke nak pergi rumah Mak cik Nina?” soalku pula. “Sebab tu abah tanya abang. Termenung ja. Jadi tak nak bawa abah?” jawab abah pula. Aku tersengih mendengar jawapan abah. “Maaf abah, terlupa” ucapku. Abah hanya

33 total views, no views today

Bab 29 – Keadilan Tercipta (BDS)

Bab 29 – Keadilan Tercipta (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 29 – Keadilan Tercipta Dato’ Ramli dan Azim sedang menikmati sarapan pagi di salah sebuah hotel berstatus 5 bintang apabila di datangi sekumpulan lelaki yang memperkenalkan diri sebagai polis. Mereka hanya berpakaian preman sebelum memaklumkan bahawa mereka kedua beranak di kehendaki di bawa ke balai polis Bukit Aman dengan kadar segera. Dato’ Ramli mengamuk

33 total views, no views today