Bab 7 – Gangguan Azazil (BDSII)

Bab 7 – Gangguan Azazil (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 7 – Gangguan Azazil Sofea kelihatan gelisah di atas katilnya. Dia terdengar bunyi pasir bertabur di tepi katilnya. Namun dia terlalu mengantuk untuk membuka mata. Bunyi yang semakin kuat itu semakin dekat dengan pendengaran Sofea yang masih tidur. Dia semakin gelisah. Tangannya mencengkam kuat cadar di atas katil. Bunyi pasir itu ibarat air terjun

2 total views, no views today

Bab 6 – Hati Busuk (BDSII)

Bab 6 – Hati Busuk (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 6 – Hati Busuk “Hari ni you tak keluar memana ke?” tanya Arina di hujung talian. “Belum tahu lagi. Hei, adik you senyap ja hari ini?” jawab Maria semula. “Ada ni. Dia mana boleh berpisah dengan I” jawab Arina pula sambil ketawa kecil. “Tahulah twin…takkan nak berkepit ja. Nanti boyfriend you syok dengan adik

7 total views, 1 views today

Bab 5 – Halangan (BDSII)

Bab 5 – Halangan (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 5 – Halangan “Sebenarnya Abang Sulaiman, kami sekeluarga ada masalah besar” Datin Nina memulakan bicara. “Masalah besar macam mana tu?” soal abah pula sambil meneguk air minumannya yang dihidangkan oleh pembantu rumah sebentar tadi. Datin Nina terdiam seketika. Kemudian dia memandang Sofea yang duduk disebelahnya. “Pak cik dan Shah memang pakar dalam bidang menentang

6 total views, no views today

Bab 4 – Pertembungan Pertama (BDSII)

Bab 4 – Pertembungan Pertama (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 4 – Pertembungan Pertama “Hello, assalamualaikum cik Kiah” ucap Kamal perlahan ditelefonnya. “Waalaikumsalam, siapa ya? Nama tak keluar dalam telefon saya…” soal suara dihujung talian. “Saya Kamal” balas Kamal pendek. “Ohh..Kamal. Lama tak dengar berita. Abang Yim pun lama juga tak telefon akak..” terang Rokiah pendek. “Oh ye ke” Kamal menjawab dengan nada terkejut.

7 total views, no views today

Bab 3 – Kematian Mengejut (BDSII)

Bab 3 – Kematian Mengejut (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 3 – Kematian Mengejut “Kamal, mana Encik Rahim ya? Dia cuti ke hari ini?” tanya Asad kepada Kamal yang merupakan kawan baik Rahim. “Ohh Rahim…dia cuti sakit hari ini Encik Asad” jawab Kamal pendek. “Encik Rahim sakit apa?” soal Asad semula. “Dia ada telefon saya hari sabtu lepas. Katanya dia kemalangan. Doktor bagi rehat

7 total views, no views today

Bab 2 – Korban Pertama (BDSII)

Bab 2 – Korban Pertama (BDSII)#art#beautiful#berlawandengansyaitanII#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#me#nature#photography#photooftheday#picoftheday#repost#selfie#shahiskandar#summer#tbt#vve

Bab 2 – Korban Pertama Rahim berjalan terdengkot-dengkot menuju ke pintu rumah. Tongkat itu diangkat perlahan-lahan bagi setiap langkahan. Wajahnya tidak ceria. Setelah berjalan beberapa ketika akhirnya sampai juga ke pintu rumah. “Pak Ramlan…oo… Pak Ramlan!” jerit Rahim dari luar rumah tersebut. Keadaan agak sunyi. Kemudian terdengar suara dari dalam. “Siapa tu?” soal suara itu.

8 total views, no views today

Bab 1 – Mencari Sofea (BERLAWAN DENGAN SYAITAN II – BDSII)

Bab 1 – Mencari Sofea (BERLAWAN DENGAN SYAITAN II - BDSII)#art#beautiful#cute#fashion#follow#followme#geinwoenterprise#happy#instadaily#instagood#like4like#love#love #instagood #photooftheday #fashion #beautiful #happy #cute #like4like #tbt #picoftheday #art #followme #follow #nature #summer #repost #me #selfie #instadaily #photography#me#nature#photography#photooftheday#repost#selfie#summer#tbt#vve

Bab 1 – Mencari Sofea “Apa yang dimenungkan tu?” tanya abah kepadaku. “Takde apa-apa abah” jawabku perlahan. “Abah tak jadi ke nak pergi rumah Mak cik Nina?” soalku pula. “Sebab tu abah tanya abang. Termenung ja. Jadi tak nak bawa abah?” jawab abah pula. Aku tersengih mendengar jawapan abah. “Maaf abah, terlupa” ucapku. Abah hanya

9 total views, no views today

Bab 29 – Keadilan Tercipta (BDS)

Bab 29 – Keadilan Tercipta (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 29 – Keadilan Tercipta Dato’ Ramli dan Azim sedang menikmati sarapan pagi di salah sebuah hotel berstatus 5 bintang apabila di datangi sekumpulan lelaki yang memperkenalkan diri sebagai polis. Mereka hanya berpakaian preman sebelum memaklumkan bahawa mereka kedua beranak di kehendaki di bawa ke balai polis Bukit Aman dengan kadar segera. Dato’ Ramli mengamuk

9 total views, no views today

Bab 28 – Korban Terakhir (BDS)

Bab 28 – Korban Terakhir (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 28 – Korban Terakhir Hakim tersenyum riang hari ni menuju ke pejabat. Segalanya yang dirancang sudah disempurnakan. Harapannya hanya satu, melihat Shah Iskandar menikmati ‘buah tangan’ dari Siam pada hari ni. Perjalanan menuju ke pejabat seakan terlalu sekejap. Dia keluar dari kereta dan menuju ke pintu masuk pejabat. Hakim tidak sabar hendak melihat reaksi

9 total views, no views today

Bab 27 – Menerima Pembalasan (BDS)

Bab 27 – Menerima Pembalasan (BDS)BERLAWAN DENGAN SYAITANCERITA MISTERICERITA SERAM

Bab 27 – Menerima Pembalasan Selesai menikmati makanan dan minuman yang disediakan oleh isteri abang Kimi dan Alisha, mereka berbual-bual kosong sehinggalah mereka semua menunaikan solat fardhu subuh berjemaah di surau mini di rumah abang Kimi. Selepas itu, abah memberikan sedikit tazkirah agama kepada semuanya. Selesai perkara itu, masing-masing keluar ke ruang tamu untuk berbincang

11 total views, 1 views today