Bab 11 – Perhitungan (BDS)

Spread the love

Bab 11 – Perhitungan

Kelihatan sebuah kereta berwarna hitam memberhentikan kenderaan tersebut di sisi jalan. Lampu dipadamkan. Keadaan begitu sunyi. Hujan masih lagi turun biarpun tidak selebat tadi. Pokok-pokok disekitar berayun-ayun ditiup angin. Sesekali terpancar cahaya terang dilangit. Kemudian keadaan kembali gelap. Didalam kereta itu keadaan agak santai. Kedengaran muzik dari radio. Masing-masing leka dengan telefon masing-masing. Pemandunya sahaja yang sesekali memandang cermin pandang belakang. Kemudian dia akan lihat cermin sisi. Barangkali sedang menunggu seseorang. Atau sedang menunggu arahan lanjut. Tiba-tiba ada cahaya terang di belakang kereta mereka. Pemandu tidak dapat memastikan jenis kenderaan tersebut. Dia mencuba mendapatkan kepastian. ‘Girn’ itu dicapainya.

“Gagak hitam masuk!” laungnya.

Anggota yang lain terus menutup telefon masing-masing. Semua memasang telinga. Senyap seketika setelah siaran radio turut ditutup.

“Gagak hitam masuk! Masuk!” laungnya sekali lagi.

Dalam pada itu kenderaan dibelakang semakin menghampiri.

“Gagak hitam sudah sampai!” kedengaran ‘respon’ dari ‘girn’.

“Berita terima ‘over’!”. Pemandu sedikit lega.

Kenderaan tersebut bergerak melepasi kereta tersebut dan di berhentikan dihadapan mereka. Memang sah itu adalah rakan-rakan geng kereta hitam. Lampu van hitam itu turut dimatikan. “Helang hitam masuk, masuk” kedengaran girn kereta hitam melaungkan suara.

“Gagak hitam teruskan berita” pinta pemandu kereta hitam. Mereka sedang merancang sesuatu. Apa yang pasti rancangan ini ada kaitan dengan lelaki berkot hitam. Kuncu-kuncu lelaki berkot hitam sedang mengatur rancangan jahat mereka. Sasaran sudah dikenalpasti. Apa yang harus dilakukan sekarang adalah menunggu sasaran tiba ke lokasi sasaran. Siapa sasaran mereka agaknya.

48 total views, 1 views today

Leave a Reply